Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31
Oznámení o přerušení dodávky el. energie 250100462
Oznámení o přerušení dodávky el. energie 250100492
Omezený provoz České pošty Kralice na Hané 31. 3. 2025
1 2
Odborný večer - Technologický klub - létavice
Tenisový kurt - otevření
3 4 5
Sběr nebezpečného odpadu 5.4.2025
Ukliďme Kralice, ukliďme Česko 5.4.2025
6
7
Nábor policistů - hlídková služba - Prostějov
8 9
Přepravní opatření - uzavírka Brodek u Přerova
Uzavírka Plumlovské ulice
Odečty plynoměrů
10
Uzavírka Plumlovské ulice
Odečty plynoměrů
11
Uzavírka Plumlovské ulice
Kamenictví Nečesal 11.4.2025
Velkoobjemové kontejnery - Kralický háj a Kraličky
Odečty plynoměrů
12
Velkoobjemové kontejnery - Kralický háj a Kraličky
Starší žáci - fotbalové utkání
13
Velkoobjemové kontejnery - Kralický háj a Kraličky
Mistrovské fotbalové utkání - 13.4.2025
14
Odstávka vody - Bedihošťská ulice
15
Velikonoční jarmark ZŠ Kralice na Hané
16
Velikonoční přání 2025
17
Zelené pivo na zelený čtvrtek - Kralice na Hané fotbalové hřiště
Velikonoční stezka pro děti
Prodej stromků, keřů a růží
18 19
ZD Kokory - prodej masných výrobků 19. 4. 2025
Velkoobjemový odpad 19. 4. 2025
20
21 22 23 24 25 26
Rej čarodějnic 2025
27
28
Výprodej značkového oblečení Heavy Tools
29
Výprodej značkového oblečení Heavy Tools
30 1 2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Úřad městyse > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad za poskytování informací

Formuláře

Odpovědi na žádosti o informace podle zákona 106/1999 Sb., O svobodném přístupu k informacím

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na úřadu městyse v úředních dnech a hodinách:

    Po, Út, Čt 08:00 - 15:00
    St 08:00 - 17:00
  2. Telefonické podání: 582 368 925
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu mestys@kralicenahane.cz , elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Městys Kralice na Hané, Masarykovo náměstí 41, 798 12 Kralice na Hané

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

Po, Út, Čt 08:00 - 15:00
St 08:00 - 17:00

Telefonické podání: 582 368 925
Poštou na adresu Městys Kralice na Hané, Masarykovo náměstí 41, 798 12 Kralice na Hané
Elektronicky na e-mail: mestys@kralicenahane.cz  (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: vuwb3uw
Elektonickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

  • Osobně na úřadu městyse
  • Poštou na adresu Městys Kralice na Hané, Masarykovo náměstí 41, 798 12 Kralice na Hané
  • Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
  • odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.

O odvolání rozhoduje:

  • úřad městyse - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Sazebník úhrad

Formuláře